Introduktion til hvordan mobning som fænomen kan forstås. Der redegøres for den såkaldte positioneringsteori, der er velegnet til at få blik for magt i samtaler. Desuden præsenteres en analytisk model, der kan bruges i arbejdet med at mindske mobning blandt skolebørn
Hvor står den?
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Format
illustreret
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
37.31
Beskrivelse
Bygger på hendes ph.d.-afhandling: Mobning og interventioner
ISBN
9788741269214
Udgave
1. udgave, 1. oplag (2019)
Omfang
255 sider
Forlag
Hans Reitzel
Målgruppe
fagligt niveauvoksenmaterialer
Anmeldelser
Lektørudtalelse
Det er en god, og også nødvendig bog, da det er forholdsvis begrænset, hvad der er forsket i emnet. Bogen er velskrevet og let overskuelig med mange afsnitsinddelinger, og så er det godt med de mange cases og konkrete eksempler. Bogen indeholder meget, der nemt kan relateres til den almindelige hverdag på uddannelsesstedet eller institutionen - men også meget der giver anledning til refleksion og diskussion