Nu skal du betale dine gebyrer og erstatninger på en ny måde

Pr. 25. april er Rudersdal Bibliotekerne er overgået til et nyt betalingssystem, som betyder, at du fremover skal betale dine gebyrer og erstatninger via Rudersdal Kommunes opkrævningssystem ’Mit Betalingsoverblik’.

Hvis du afleverer for sent, eller en bog er bortkommet, vil du fremover modtage en regning og girokort i din e-Boks eller med posten. Du kan betale via ’Mit Betalingsoverblik’ på www.rudersdal.dk/mit-betalingsoverblik, netbank eller bank.

Mandag 3. oktober overføres alle ældre gebyrer og erstatninger til Rudersdal Kommunes opkrævningssystem ’Mit Betalingsoverblik’.

Mellemværender oprettet før 25. april, kan du betale via MobilePay i appen Biblioteket eller ved at møde op på biblioteket til og med søndag 2. oktober.

Hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp, kan du kontakte biblioteket på bibliotek@rudersdal.dk eller på telefon 46115700.

FAQ

Hvorfor overgår biblioteket til en ny betalingsløsning?

Formålet er at samle alle betalinger til kommunen ét sted, det giver et fuldt overblik over kommunens tilgodehavender og er mindre omkostningstungt.

Hvordan betaler jeg fremover min regning?

Betaling af regninger skal ske via Mit Betalingsoverblik på rudersdal.dk, netbank eller bank. Har du spørgsmål til, hvordan du betaler, skal du kontakte Rudersdal Kommune - Borgerservice – Opkrævning og Regningsbetaling på tlf. +45 46111355 eller via https://www.rudersdal.dk/infosider/gaeld-til-kommunen.

Hvordan kan jeg betale min regning, hvis jeg ikke har NemID?

Hvis du ikke har NemID, fremsendes regning og girokort med posten, som kan betales i banken.

Kan jeg betale via min bibliotekskonto?

Nej, men fra rudbib.dk og biblioteket appen vil der være henvisning til Mit Betalingsoverblik.

Kan jeg betale min regning på biblioteket?

Nej, al betaling skal ske via Mit Betalingsoverblik, netbank, eller i banken.

Kan jeg se på min bibliotekskonto, når jeg har betalt?

Ja, gebyrer og erstatninger vises og opdateres ved betaling i Mit Betalingsoverblik. (OBS. der kan dog gå op til 72 timer før din betaling opdateres på hjemmesiden.)

Jeg har spørgsmål til selve betalingen?

Har du spørgsmål til selve betalingen, skal du kontakte Rudersdal Kommune - Borgerservice – Opkrævning og Regningsbetaling på tlf. +45 46111355 eller via https://www.rudersdal.dk/gaeld-til-kommunen.

Jeg har spørgsmål til årsagen til min regning?

Har du spørgsmål til årsagen til din regning, skal du kontakte biblioteket på tlf. +45 46115700 eller henvende dig på biblioteket.

Jeg har spørgsmål til et rykkergebyr?

Har du spørgsmål til et rykkergebyr, skal du kontakte Rudersdal Kommune - Borgerservice – Opkrævning og Regningsbetaling på tlf. +45 46111355 eller via https://www.rudersdal.dk/gaeld-til-kommunen.