Afhent reserveringer og aflevér materialer på Hovedbiblioteket i Birkerød

Fra 4. januar til og med 7. februar kan du afhente reserveringer og aflevere lånte materialer på Hovedbiblioteket i Birkerød på hverdage kl. 12-16 og lørdage kl. 10-14.

Afhentning og aflevering sker fra døren i gavlen ved parkeringspladsen. Du skal være opmærksom på at, du ikke kan få en afleveringskvittering.

Hvis du hellere vil vente og hente dine reserveringer i Holte, Nærum eller Vedbæk, kan du sætte dine reserveringer på pause. Det gør du ved at logge ind på rudbib.dk og gå ind på ‘Min side’ (knappen øverst til højre). Derefter vælger du ‘Brugerprofil’ og indstiller datoerne under ‘Reserveringer på pause’.

Når vi åbner op for, at man kan opholde sig på bibliotekerne igen, har du 14 dage til at aflevere dine materialer (uden at få gebyr).

I Rudersdal Kommune har vi valgt kun at have åbent for aflevering og afhentning af reservationer på Hovedbiblioteket i Birkerød. Det er der flere årsager til. Hovedbiblioteket i Birkerød er det eneste bibliotek i kommunen med adgangsforhold der muliggør, at vi kan imødekomme de krav, der stilles i de aktuelle retningslinjer. Desuden skal færrest muligt medarbejdere møde fysisk ind på bibliotekerne under nedlukningen, og det imødekommer vi bedst ved kun at have åbent for aflevering og afhentning på ét af kommunens biblioteker.

Vi opdaterer løbende her: rudbib.dk/corona